Foodosophy

Buddha Bowl con piselli, melanzane, pomodorini, riso Venere e Pecorino – Buddha Bowl with Peas, Black Rice, Pecorino cheese and Eggplant

  

maggio 20, 2020

Ingredients

Riso Venere

Piselli

Melanzane

Pomodorini

Pecorino

Cipolla

Olio e sale

Basilico fresco

English version

Black rice

Peas

Eggplant

Tomatoes

Pecorino cheese

Onion

Oil and salt

Fresh basil leaves

Directions

1Preparate il riso Venere seguendo le indicazioni di cottura riportate nella confezione. Di solito deve bollire per 45 minuti quindi iniziato da questo.

2Nel frattempo preparate le melanzane: lavatele, eliminate le estremità e tagliatele a cubetti. Conditele con olio, sale e basilico spezzettato. Infornate a 200° per circa 15 minuti mescolando di tanto in tanto.

3Preparate un soffritto con la cipolla e tre cucchiai di olio. Una volta che la cipolla è dorata, aggiungete i piselli, 3 cucchiai di passata di pomodoro e sale. Fate cuocere per almeno 25 minuti.

4Preparate ora la vostra Bowl. Disponete le melanzane, i piselli, il riso Venere, tagliate a cubetti il pecorino e tagliate a metà pomodorini. Decorate con qualche foglia di basilico fresco

English version

1Cook the rice by following the cooking instructions on the package.

2Meanwhile, prepare the eggplants: wash them, remove the ends and cut them into cubes. Season with oil, salt and chopped basil. Bake at 200 degrees for about 15 minutes, stirring occasionally.

3Cut the onion, put in a non stick pan, add three tablespoons of oil. Once the onion is golden brown, add the peas, 3 tablespoons of tomato sauce and salt. Cook for at least 25 minutes.

4Prepare your bowl now. Arrange the eggplants, peas, rice, cut the pecorino into cubes and cut the tomatoes in half. Decorate with a few fresh basil leaves

00:00

Commenti

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *